Thomas Friedman, bekend van zijn boek "The World is Flat, probeert met "Hot, Flat, and Crowded" een aanzet te geven tot een groene revolutie in de VS. Hoewel hij in het boek aangeeft dat de strekking van het boek breder is dan alleen de Verenigde Staten, ligt de nadruk toch wel heel erg op dit werelddeel. Friedman geeft nog wel aan dat China onontbeerlijk is om echt resultaten te boeken, maar de USA lijkt, als er tenminste echt leiderschap opstaat, het best uitgelijnd om een mondiale leidersrol in het nieuwe tijdperk te gaan spelen. Hiermee stip ik ook een minpuntje van het boek aan. Het leest als een typisch Amerikaanse 'call to action" en je voelt je als niet Amerikaan eigenlijk een beetje buitengesloten. Los van deze kritiek geeft het boek ook een aantal leuke praktijkvoorbeelden van groene initiatieven en wordt het interessant om te zien of dit boek nog op tijd wordt gelezen door de Amerikaanse presidentskandidaten om snel effect van Friedmans woorden te zien.
Altijd je afgevraagd wat voor stoffen er in de producten zitten, die je dagelijks gebruikt? De zonnecreme voor je kinderen? Die frisruikende deo? GoodGuide bestaat uit de beste informatie over producten en bedrijven die te vinden is. Gevonden en opgeschreven door een team van wetenschappers, consumenten onderzoekers, techneuten die gewerkt hebben bij Google, Amazon, eBay, PayPal en Intuit, van MIT en de University of California. De gids informeert hoe een product presteert op gebied van gezondheid, milieu en sociaal gebied. En het is behoorlijk indrukwekkend als je een lotion voor baby's ziet en dan leest dat het erg ongezond kan zijn . Free video streaming by Ustream
Reacties
Een reactie posten