Doorgaan naar hoofdcontent

E-Ruf ombouwkit voor je Porsche


Goed nieuws voor alle Porsche eigenaars onder ons. Tuning bedrijf Ruf is zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van een elektrische motor voor de Porsche 997. De zo bekende 6 cylinder boxermotor van Porsche wordt uit de auto gehaald (dat moet toch pijn doen) en vervangen door een serie lithium-ion batterijen. Ook in de kofferbak voor komen een aantal batterijen. De auto behoudt echter zijn standaard versnellingsbak met 6 versnellingen. De eerste rijtests laten zien dat de Porsche toch wel een andere auto wordt na de ingreep. Zo maken de batterijen de E-ruf veel zwaarder wat invloed heeft op het rijgedrag. Misschien wel het grootste verschil is het geluid van de motor. Waar de boxermotor normaal met een diepe bariton over de wegen bromt is nu een suizende elektromotor te horen. Ondanks deze handicap zou het mooi zijn als Ruf ook na gaat denken over dit soort ingrepen voor meer klassieke Porsches. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Met GoodGuide weet je wat er in je producten zit

Altijd je afgevraagd wat voor stoffen er in de producten zitten, die je dagelijks gebruikt? De zonnecreme voor je kinderen? Die frisruikende deo? GoodGuide bestaat uit de beste informatie over producten en bedrijven die te vinden is. Gevonden en opgeschreven door een team van wetenschappers, consumenten onderzoekers, techneuten die gewerkt hebben bij Google, Amazon, eBay, PayPal en Intuit, van MIT en de University of California. De gids informeert hoe een product presteert op gebied van gezondheid, milieu en sociaal gebied. En het is behoorlijk indrukwekkend als je een lotion voor baby's ziet en dan leest dat het erg ongezond kan zijn . Free video streaming by Ustream

Cylindrische thin-film zonnecellen van Solyndra

Solyndra heeft zojuist 600 miljoen dollar opgehaald om zonnecellen te maken die cylindrisch gevormd zijn. Door deze vorm claimt Solyndra dat het de kosten om een dak te voorzien van zonnecellen kan halveren en de installatietijd kan terugbrengen met een derde. Het ontwerp van Solyndra wikkelt koper indium gallium selenide om een serie buizen heen die op een dak worden geplaatst. Door de vorm hoeft er niet zo nauwkeurig naar de zon gericht te worden als met meer traditioneel gevormde panelen. Solyndra bestaat slechts drie jaar, maar heeft een order pijplijn van meer dan 1.2 miljard dollar.

Honda uit jaren 70 zuiniger dan Honda nu

Gisteren zat ik met een collega in mijn Honda Civic Hybride op weg naar Rotterdam te mijmeren over het benzine gebruik van auto's. Het viel ons op hoe weinig vooruitgang er eigenlijk door de jaren is geboekt wat betreft brandstofverbruik. Grappig genoeg heeft sustainablog vandaag een stukje waarin een Honda Civic uit 1976 wordt vergeleken met auto's van nu. Wat blijkt? De Civic uit 1976 is zuiniger dan veel auto's nu. Auto's zijn door de jaren heen groter geworden en ook al die veiligheidsmaatregelen in moderne auto's wegen enorm veel. Daarnaast zijn er de nodige complot theorieen over de kongsi van automakers en de olieindustrie. Wat dan ook de redenen zijn voor dit weinig indrukwekkende resultaat op het gebied van brandstofbesparing, het is toch iets om even bij stil te staan.