Doorgaan naar hoofdcontent

Think is aangekomen in Nederland


Een overeenkomst zegt dat Think 500 Th!nk City voertuigen in 2009 gaat leveren. Think verkocht de Th!nk City alleen in Noorwegen, maar het denkt nu dit jaar het voertuig te leveren aan steden die electrisch-vriendelijk zijn. Rotterdam en Amsterdam hebben interesse getoond in de auto, die 100 km/uur kan rijden en actieradius heeft van 180 kilometer. De Noorse fabriek heeft een productie capaciteit van 16,000 wagens per jaar. 

De Nederlandse overheid ondersteunt electrische autos, waarbij Minister van Verkeer Eurlings een fonds van €10 miljoen heeft om introductie van electrische auto's te ondersteunen. "Hulp van de overheid legt een belangrijke basis voor de eerste grote introductie van veel auto's" zei Richard Waitz van Think. "Think zal snel gebruik maken van dergelijke programma's in Nederland en de rest van Europa. "

Think gaat ook aar Noord Amerika: CEO Richard Canny zei vorige week tegen CleanTech dat de Verenigde Staten binnenkort Europa voorbij zou gaan als interessante markt voor electrische auto's: (Think says U.S. electric car market is overtaking Europe).

Think Global heeft meer dan $85 gekregen van Kleiner Perkins Caufield & Byers, DFJ Element, Rockport Capital Partners, British Hazel Capital en CG Capital ( China clean coal IPO). 
Het bedrijf heeft eerdere geldproblemen achter zich gelaten, waardoor het in december nog de productie moest stoppen en werknemers moest ontslaan. De krediet crisis maakte het moeilijk om geld los te krijgen bij investeerders en leveranciers vroegen vooruitbetaling. Think kondigde toen aan dat ze de helft van haar 250 werknemers zou ontslaan, als er niet snel een kapitaal investering zou komen in Januari. Ongeveer $40 miljoen was nodig van der overheid in de vorm van lening garanties, krediet of kapitaal (Think halts electric car production, plans layoffs). Het geld kwam in Januari, waardoor het Think lukte om alsnog additioneel kapitaal aan te trekken en de productie te hervatten.(Think secures interim financing to restart EV production). Een week later begon het bedrijf werknemers terug te roepen, die eerder ontslagen waren.

Bron: www.cleantech.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Met GoodGuide weet je wat er in je producten zit

Altijd je afgevraagd wat voor stoffen er in de producten zitten, die je dagelijks gebruikt? De zonnecreme voor je kinderen? Die frisruikende deo? GoodGuide bestaat uit de beste informatie over producten en bedrijven die te vinden is. Gevonden en opgeschreven door een team van wetenschappers, consumenten onderzoekers, techneuten die gewerkt hebben bij Google, Amazon, eBay, PayPal en Intuit, van MIT en de University of California. De gids informeert hoe een product presteert op gebied van gezondheid, milieu en sociaal gebied. En het is behoorlijk indrukwekkend als je een lotion voor baby's ziet en dan leest dat het erg ongezond kan zijn . Free video streaming by Ustream

Cylindrische thin-film zonnecellen van Solyndra

Solyndra heeft zojuist 600 miljoen dollar opgehaald om zonnecellen te maken die cylindrisch gevormd zijn. Door deze vorm claimt Solyndra dat het de kosten om een dak te voorzien van zonnecellen kan halveren en de installatietijd kan terugbrengen met een derde. Het ontwerp van Solyndra wikkelt koper indium gallium selenide om een serie buizen heen die op een dak worden geplaatst. Door de vorm hoeft er niet zo nauwkeurig naar de zon gericht te worden als met meer traditioneel gevormde panelen. Solyndra bestaat slechts drie jaar, maar heeft een order pijplijn van meer dan 1.2 miljard dollar.

Honda uit jaren 70 zuiniger dan Honda nu

Gisteren zat ik met een collega in mijn Honda Civic Hybride op weg naar Rotterdam te mijmeren over het benzine gebruik van auto's. Het viel ons op hoe weinig vooruitgang er eigenlijk door de jaren is geboekt wat betreft brandstofverbruik. Grappig genoeg heeft sustainablog vandaag een stukje waarin een Honda Civic uit 1976 wordt vergeleken met auto's van nu. Wat blijkt? De Civic uit 1976 is zuiniger dan veel auto's nu. Auto's zijn door de jaren heen groter geworden en ook al die veiligheidsmaatregelen in moderne auto's wegen enorm veel. Daarnaast zijn er de nodige complot theorieen over de kongsi van automakers en de olieindustrie. Wat dan ook de redenen zijn voor dit weinig indrukwekkende resultaat op het gebied van brandstofbesparing, het is toch iets om even bij stil te staan.